Op weg naar het binnenland

4 augustus 2013 - Sorrento, Canada

Vandaag al vroeg op, we nemen de eerste boot ( 6.20 uur) over naar Vancouver. O,ja we zagen in de rit naar de boot nog een beer struinen door de achtertuin van een van de inwoners maar helaas geen tijd en mogelijkheid om te stoppen voor foto's. Maar goed op weg naar het binnenland van British Colombia. We zullen voornamelijk in de auto zitten vandaag, want we verwachten dat we om 14.00 uur bij Dave zijn moeder en zus te arriveren. Uiteraard zullen we onderweg stoppen voor wat gebruikelijke stops (plassen, roken, drinken en eten). We hebben gereden via de highway 1 naar Kamloops. Daar hebben we geluncht. En hamburger 2 is een feit. Nu bij A & W, want deze zouden de beste hebben. En het is inderdaad lekker!! Daarna nog het laatste stukje naar Sorrento. Onderaan de berg worden we opgehaald door Elanor. Wat een geweldig mens is dit toch. In de 80 en nog steeds schuren over de berg. Maar goed voor haar is dit natuurlijk heel gewoon. Wat een geweldige plek heeft ze toch, een schattig huisje met een fantastisch uitzicht. Lekker aan de cider en elkaar een beetje leren kennen. Femke heeft ook een nieuw vriendje gekregen, namelijk Flossy. Een enorme knuffel aap. Eens kijken hoe we die mee terugkrijgen naar Nederland! Later kwamen ook Susan en Bruce bij de groep (Dave zijn zus en haar man). Ook dit zijn geweldige mensen. Uiteindelijk, na een onweersbui van 15 minuten werd er door de gasten van alles geregeld voor het avondeten. Wat een feestmaal! Iedereen heeft zitten smullen. Femke heeft het wel wat lastig maar ze gaat steeds meer proberen en ook zo, zo te vinden. Susan en Bruce hebben een geweldig huis met een heel klein huisje eraan wat voor 2 nachten ons plekje zal zijn. Echt super. De avond doorgebracht op de veranda, Susan had zelfs de gitaar te voorschijn gehaald. Lekker zingen en meedeinen op heel gevarieerd muziek. Cor heeft nog heerlijk zitten kletsen met onze gastheer en gastvrouw. Femke in ik hebben ons op tijd teruggetrokken voor een goede nachtrust.